Wat is Dry Needling?

Dry needling is een geavanceerde techniek die gericht is op het verlichten van spierpijn en het herstellen van optimale bewegingsvrijheid. Het is niet hetzelfde als acupunctuur. Want in tegenstelling tot acupunctuur, richt Dry Needling zich specifiek op het behandelen van triggerpoints. Deze triggerpoints zijn ook wel knopen in spieren.

Hoe werkt het?

Onze ervaren therapeuten prikken met dunne naalden rechtstreeks in de triggerpoints. Hierdoor spreken ze aangespannen spieren aan. Dit resulteert in verbeterde spierontspanning, doorbloeding en vermindering van pijn. Deze effectieve methode richt zich op het aanpakken van de oorzaak van spierproblemen. Dus niet alleen op het verlichten van de symptomen.

Bij welke klacht is Dry Needling geschikt?

• Chronische pijn
  • Spierstijfheid
  • Rug- en nekklachten
  • Sportblessures

Wat zijn de voordelen?

SNELLE PIJNVERLICHTING

HERSTEL VAN BEWEGINGSVRIJHEID

LANGDURIGE RESULTATEN

Wat doet onze therapeut?

1.  De therapeut zal eerst door een gesprek en gericht onderzoek uw klachten analyseren.
  2.  Daarna worden de spieren verder onderzocht die mogelijk uw pijn veroorzaken. Specifiek wordt in de spieren gezocht naar bewuste triggerpoints.
  3. De behandeling is gericht op het “uitschakelen” van deze triggerpoints. Via het gericht aanprikken met het naaldje worden deze punten gevonden en gedeactiveerd.
  4. De spieren raken snel en langdurig ontspannen.

Uiteraard zal Dry Needling binnen onze praktijk als ‘voorwaardenscheppend’ worden ingezet en zal binnen iedere behandeling de nadruk blijven liggen op ‘actief herstel’.

Een afspraak maken

Een afspraak maken kan door te bellen naar 0485-321869 of via onze hoofdpagina. Je zult vervolgens een afspraak krijgen bij Niels, Petra, Martijn of Lynn. Mocht je een voorkeur hebben voor één van onze therapeuten, geef dat dan vooral aan!

Middenstuk van handen in handschoenen van een fysiotherapeut of arts die een dry needling behandeling uitvoert bij een mannelijke patiënt met rugpijn.